Naar de startpagina
Mijn account
Overzicht Jouw profiel Adressen Bestellingen
Inloggen
Nog geen account? Meld je aan
Wishlist
0,-
Home
Nieuwe collectie
Women
Men
Kids
Living
Winkels
Inspiratie
Looks
Brands
Terug
Dames
  • Nieuwe collectie
  • Jassen & Blazers Populair!
  • Jurken
  • Blouses
  • Broeken
  • Tops & T-shirts
  • Rokken
  • Truien
  • Vesten
  • Schoenen
  • Accessoires & Tassen
  • Badkleding
  • Alle dameskleding
Topmerken
  • Geisha
  • Nukus
  • Summum
  • Freequent
  • Esqualo
  • Ichi
  • Zusss
  • Studio Anneloes
  • Alle Merken
Ontdek
  • 175+ tussenjassen voor dames
  • De nieuwste broeken voor het voorjaar
  • Nieuwe collectie van Rino & Pelle
  • De mooiste jeans van topmerken
  • Pakken voor dames
  • Duurzame items voor haar

Nieuwe collectie voor dames

Ontdek de nieuwste items van Yaya, Zusss, Nukus, Summum en meer topmerken!
Shop Nieuwe Collectie
Terug
Heren
  • Nieuwe collectie
  • Jassen & Blazers Populair!
  • Broeken
  • Overhemden
  • T-Shirts & Polo's
  • Truien
  • Vesten
  • Schoenen
  • Accessoires & Tassen
  • Badkleding
  • Alle herenkleding
Topmerken
  • PME Legend
  • Scotch & Soda
  • Superdry
  • Airforce
  • Polo Ralph Lauren
  • Tommy Hilfiger
  • Lyle & Scott
  • Alle merken

Ontdek
  • Donsjassen voor het voorjaar
  • Jeans van topmerken
  • 160+ nieuwe truien
  • Nieuwe collectie van Polo Ralph Lauren
  • Duurzame items voor hem

Nieuwe collectie voor heren

Shop de nieuwste items van PME Legend, Tommy Hilfiger, Scotch & Soda en meer topmerken!
Shop Nieuwe Collectie
Terug
Meisjes
  • Jassen & Blazers Populair!
  • Jurken & Rokken
  • Truien & Vesten
  • Broeken
  • Blouses
  • Tops & T-shirts
  • Schoenen
  • Accessoires & Tassen
  • Alle meisjeskleding
Jongens
  • Jassen & Blazers Populair!
  • Truien & Vesten
  • Broeken
  • Overhemden
  • T-shirts & Polo's
  • Accessoires & Tassen
  • Alle jongenskleding
Topmerken
  • Airforce
  • Cars
  • Calvin Klein
  • Geisha
  • Indian Blue
  • Tommy Hilfiger
  • Retour
  • Lyle & Scott
  • Like Flo
  • Alle merken

Nieuwe collectie voor kids

Shop de nieuwe collectie van Scotch & Soda, Tommy Hilfiger en meer topmerken!

Shop Meisjes       Shop Jongens
Terug
Alles voor wonen
  • Interieuraccessoires
  • Koken & Tafelen
  • Kussens & Plaids
  • Meubelen
  • Verlichting
  • Bad & Douche
  • Nieuwe collectie
  • Alle woonproducten
Topmerken
  • Bomont Collection
  • Gusta
  • HKliving
  • Riviera Maison
  • Zusss
Highlights
  • Geef jouw keuken een update: shop koken & tafelen
  • Een kijkje in huis bij Living inkoopster Marloes
  • 500+ items van Bomont Collection
  • Stijlvolle kussens
  • Maak het gezellig in huis! Trendy woonaccessoires van topmerken 

De mooiste woonaccessoires

Ontdek de nieuwste collectie.
Shop Woonaccessoires
Terug
Brabant
  • Den Bosch
  • Etten-Leur
  • Roosendaal
  • Tilburg

Zuid-Holland
  • Hellevoetsluis
Zeeland
  • Domburg
  • Goes
  • Kamperland
  • Middelburg
  • Renesse
  • Sluis
  • Zoutelande

Winkels
  • 📅 Winkelevenementen & acties
Terug
Ontdek meer
  • Nieuwe collectie
  • Agenda: Evenementen & Acties

Feestje?
  • Cadeautips
  • Cadeaubonnen
Inspiratie & Tips
  • Ontdek Daily Denim by Para Mi
  • De mooiste jeans van PME Legend
  • De mooiste damespakken van 2023
  • 4 tips om een blazer te stijlen
  • Best Basics
  • Stoffen & Materialen: zo gaat jouw kleding nog langer mee
  • Bekijk meer
Shop op categorie
  • Blouses & Overhemden
  • Broeken
  • Jassen & Blazers Populair!
  • Jurken
  • Rokken
  • Shirts & Tops
  • Truien
  • Vesten
  • Schoenen
  • Accessoires & Tassen

Dit zijn de modetrends van lente en zomer 2023

Ontdek de nieuwste modetrends voor dames
Lees deze blog
Terug
Topmerken Dames
  • Anna Blue
  • Bomont
  • Enjoy
  • Geisha
  • In Shape
  • Rino & Pelle
  • Scotch & Soda
  • Superdry
  • Yaya
  • Zusss
  • Alle merken
Topmerken Heren
  • A Fish Named Fred
  • Airforce
  • Bomont
  • Cars
  • Lyle & Scott
  • NZA
  • Petrol
  • PME Legend
  • Superdry
  • Tommy Hilfiger
  • Alle merken
Topmerken Kids
  • Airforce
  • Ballin
  • Calvin Klein
  • Cars
  • Geisha
  • Indian Blue
  • Lyle & Scott
  • Petrol
  • Scotch & Soda
  • Tommy Hilfiger
  • Alle merken
  • ✔ Altijd gratis bezorging in 🇳🇱
  • ✔ Klantenbeoordeling 4.5 / 5
  • ✔ 30 Dagen retourneren
Terug
  • Nieuw
  • Dameskleding
  • Herenkleding
  • Kinderkleding
  • Woonaccessoires
  • Sale
  • Winkels
  • Inspiratie
  • Looks
  • Brands
  • Cadeautips
  • Woonaccessoires artikelen
  • Toon Ruilen & retourneren
Terug naar overzicht
  1. Klantenservice
  2. /
  3. Ruilen & retourneren

Klantenservice

  • Bestellen
  • Betalen
  • Bezorgen
  • Ruilen & Retourneren
  • 5% Spaarbonus
  • Winkels
  • Service & Contact

Ruilen & Retourneren

Hoe werkt het retourneren?

Vul het retourformulier in en kies 1 van de 3 retourmanieren.

Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren. Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.

Er zijn momenteel drie manieren om je bestelling te retourneren:

1. Meest gekozen methode: het pakket wegbrengen bij een DHL Parcelshop (€ 2,95 binnen de Benelux)

Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.

Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 2,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. DHL biedt nu ook de mogelijkheid om uw pakket printloos retour te sturen met een QR-code via het retourportal. Dit werkt eenvoudig en is milieuvriendelijker! Het is ook nog steeds mogelijk om gebruik te maken van een retourlabel. Omdat niet alle servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.

Klik hier voor je retourlabel

Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints

2. Zelf opsturen (via PostNL) - € 6,95 (indicatie)

Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg

Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets misgaat).

Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is. Binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Riverty? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.

3. Gratis retourneren in de winkel

Geef jouw retourpakketje gemakkelijk af in één van onze winkels, je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk de openingstijden van onze winkels hier.

Ruilen?

Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.

De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:

- Beschadigd is of slijtage vertoond.
- Gedragen is (buiten het normale passen om).
- Je hebt getracht een gebrek te herstellen
- De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

Is je retourformulier niet meegeleverd of kwijt?

Download algemeen Retourformulier >>

Woont u niet in Nederland?

België


Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd.

www.bomont.nl/retouren/

Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour.

Duitsland


Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.

Bomont Centraal
Retourenafdeling
Anodeweg 62
4338 RA Middelburg

Ik heb mijn kleding retour gestuurd en ontvang nu toch een factuur van Riverty. Wat nu?
Indien je de bestelling retour stuurt (dit duurt maximaal 14 werkdagen) dan geeft Bomont je retourzending door aan Riverty. Vervolgens ontvang je van Riverty automatisch een nieuw betalingsoverzicht met de nog te betalen (retour)kosten. Het kan gebeuren dat de aangepaste factuur en originele factuur elkaar kruisen, mocht dit langer dan 5 werkdagen duren dan horen wij dat graag.
Retourneren via DHL

Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.

Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 2,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.

Retourlabel aanmaken > www.bomont.nl/retouren/

Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints

Als ik een item wil retourneren, waar kan ik dan terecht?
Stuur de artikelen terug in dezelfde verpakking en voeg het meegestuurde retourformulier toe in jouw pakket. Ga naar www.bomont.nl/retouren/ om je retourlabel aan te maken. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we je om het label zelf te printen en op je retourpakket te plakken.
Wat moet ik doen als de kleding beschadigd is of als er een verkeerd artikel geleverd is?
Ondanks onze uiterste zorg en controle kan er helaas wel eens iets misgaan. Wij adviseren je daarom om alle artikelen na ontvangst te controleren op beschadigingen of verkeerde leveringen. Mocht dit toch het geval zijn, neem dan contact met onze klantenservice (webshop@bomont.nl of via 0118-586400). Dan zullen we een passende oplossing zoeken en zal je verdere instructies van onze klantenservice medewerkers ontvangen.
Heb je een klacht over een artikel?

Heb je een artikel gekocht en vertoond deze na een bepaalde tijd klachten en kan je redelijkerwijs verwachten dat het artikel na deze periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan?

In dat geval kun je gebruik maken van jouw recht van reclamatie. Stuur in dit geval een e-mail naar webshop@bomont.nl met een duidelijke beschrijving van de klacht, aankoopgegevens en een foto indien mogelijk. Als de klacht gegrond is, zullen wij indien mogelijk het artikel repareren, vervangen of een andere passende oplossing aanbieden.

De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: Beschadiging door opzet of nalatigheid; Normale slijtage en/of; Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. In alle gevallen bewaken wij een snelle afhandeling van de klacht.

Zelf opsturen naar Bomont
Heb je niet de mogelijkheid om je pakket via DHL te retourneren dan kan je deze ook zelf opsturen naar ons retouradres. Richt het pakket aan: Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg. Het risico van retourneren is voor rekening van de koper, bewaar het verzendbewijs dus zorgvuldig. Wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets mis gaat).
Hoe werkt ruilen?

Het werkt bijna hetzelfde als retourneren. Het enige verschil is dat je ruilen aanvinkt op het retourformulier en daarachter vul je in tegen welke kleur en maat je het artikel wilt ruilen.

Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

Mocht het gewenste artikel toch onverhoopt niet voorradig zijn dan zullen wij het verschuldigde bedrag terugstorten via de betaalmethode die je gebruikt hebt voor het plaatsen van je bestelling.

Retourneren vanuit het buitenland

Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren.

Woon je niet in Nederland?

Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.

België
Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd.

www.bomont.nl/retouren/

Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour.

Duitsland
Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.

Bomont Centraal
Retourenafdeling
Anodeweg 62
4338 RA Middelburg

Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is.
Binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Riverty? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.

Ruilen

Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.

De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:

Beschadigd is of slijtage vertoond.
Gedragen is (buiten het normale passen om).
Je hebt getracht een gebrek te herstellen
De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

Hoe lang is de retourperiode?
Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan kun je het maximaal 30 dagen na leverdatum retourneren. Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren.
Wat zijn de kosten voor een retour?

1. Meest gekozen methode: 2,95 via een DHL servicepoint (binnen de Benelux)

Als u een pakket wil retourneren vult u het bijgeleverde leveringsformulier in. Op dit leveringsformulier geeft u aan of u een ruiling of terugbetaling wenst. U geeft ook de gewenste maat en/of kleur aan, wanneer u het item wil ruilen. Het ingevulde leveringsformulier gaat vervolgens, met uw retouritem(s), terug in het pakket. Wij willen u vragen om alle retouren van een bestelling in één zendingspakket te retourneren.

Voor het retourneren van uw pakket kunt u de (oude) barcode op het pakket afplakken en uw bestelling terugsturen via DHL. De retourkosten bedragen € 2,95. Dit bedrag wordt door ons ingehouden op het terug te betalen bedrag. DHL biedt nu ook de mogelijkheid om uw pakket printloos retour te sturen met een QR-code via het retourportal. Dit werkt eenvoudig en is milieuvriendelijker! Het is ook nog steeds mogelijk om gebruik te maken van een retourlabel. Omdat niet alle servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we u om het label zelf te printen en op het retourpakket te plakken. Bewaar het verzendbewijs van uw retourzending goed, totdat u een bevestiging van ons heeft ontvangen dat uw retour is ontvangen en volledig is verwerkt.

Retourlabel aanmaken > www.bomont.nl/retouren/

Dichtstbijzijnde DHL Servicepoint > www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints

2. Retourneren in een filiaal - GRATIS

Breng jouw retourpakketje gemakkelijk naar één van onze winkels. Je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk onze openingstijden hier.

3. Zelf opsturen (via PostNL) - 6,95 (indicatie)

Stuur jouw retour op naar het adres Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg via een PostNL punt bij jou in de buurt

Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets mis gaat).

Retour volgen?
Op het retourbewijs van DHL staat een zendingsnummer. Je kunt de zending volgen op dhlparcel.nl door het zendingsnummer in te typen bij volg je pakket.
Kan ik ook SALE artikelen retourneren?
Ja, SALE artikelen kun je binnen 30 dagen na levering retourneren, je ontvangt hiervoor gewoon je geld terug. Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is. Binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten.
Is mijn retourpakket al ontvangen door Bomont?

Zodra wij jouw retourpakket hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging e-mail waarin wij de retourontvangst bevestigen. Let op in drukke periodes kunnen er soms een aantal dagen tussen het ontvangen en het verwerken van jouw retourpakket zitten.

Heb je een bevestiging ontvangen van jouw retourzending?

Dan zullen wij binnen 2-7 werkdagen het verschuldigde bedrag naar je overmaken of zal de factuur in het geval van achteraf betaling worden aangepast. Heb je verzocht om een ruiling dan zullen wij uiteraard zo snel mogelijk het nieuwe artikel naar je toe zenden (je wordt hier via de e-mail van op de hoogte gehouden).

  • En binnen 1 tot 3 werkdagen door DHL thuisbezorgd. Bekijk alle informatie over de bezorgtijd.
  • Onze klanten beoordelen ons met een 4.5 uit 5 op Trustpilot. Bekijk alle reviews of deel jouw eigen ervaring met ons.
  • Gemakkelijk en voordelig via de DHL Parcelshop voor slechts €2,95 of gratis in onze winkels.
  • Besteed min. € 100,- binnen een half jaar, bestel met je account en ontvang 5% van het bedrag terug in de vorm van een waardecheque.
Vragen

0118 586 400 Maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur

webshop@bomont.nl
Binnen 2 werkdagen antwoord op je vraag
Winkels
  • Locaties
  • Openingstijden
  • Werken bij Bomont
Klantenservice
  • Bestellen
  • Betalen
  • Bezorgen
  • Ruilen & retourneren
  • 5% Spaarbonus
  • Winkels
  • Service & contact
Nieuwsbrief

Ontvang een paar keer per week de leukste (exclusieve!) acties & nieuwste items.

Bij het inschrijven ga je akkoord met het ontvangen van commerciële e-mails van Bomont.
Trustpilot
Eenvoudig en veilig betalen
Buckaroo iDEAL
Buckaroo PayPal
Bancontact
Riverty (AfterPay)
Buckaroo Creditcard and Debit Card
Sofort
Giropay
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies & privacy
  • © copyright bomont
Cookies
Wij gebruiken cookies om jouw online shopervaring te verbeteren. Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. of aan.
Wij gebruiken cookies om jouw online shopervaring te verbeteren. Door gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. We maken gebruik van cookies voor het aanpassen en verbeteren van de aan jou getoonde inhoud, zodat we je de beste online winkelervaring kunnen bieden. Als je op 'Ok, ga verder’ klikt, kunnen we je gepersonaliseerde aanbiedingen en inspiratie blijven bieden op basis van jouw voorkeuren. Als je wilt, kun je je voorkeuren aanpassen. Houd er wel rekening mee dat het blokkeren van bepaalde soorten cookies van invloed kan zijn op ons vermogen om gepersonaliseerde inhoud te bieden die voor jou interessant is. of aan.