Ruilen & retourneren

  • Vul het retourformulier in en kies 1 van de 3 retourmanieren.

    Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren. 

    Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.

    Er zijn momenteel drie manieren om je bestelling te retourneren:

     1. Meest gekozen methode: het pakket wegbrengen bij een DHL Parcelshop (€ 2,95 binnen de Benelux)

    Stuur de artikelen terug in dezelfde verpakking en voeg het meegestuurde retourformulier toe in jouw pakket. Ga naar www.bomont.nl/retouren/ om je retourlabel aan te maken. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we je om het label zelf te printen en op je retourpakket te plakken. Invultips: Vul bij gewicht 1 in en bij formaat kies dan voor JA.

    De DHL punten die op dit moment geopend zijn kan je hier vinden

     

    2. Zelf opsturen (via PostNL) - € 6,95 (indicatie)


    • Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg

    Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets misgaat). 

    Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is. 
    Binnen +/- 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Afterpay? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.

     

    3. Gratis retourneren in de winkel

    Geef jouw retourpakketje gemakkelijk af in één van onze winkels, je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk de openingstijden van onze winkels hier

     

    Ruilen?

    Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen. 

    De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper. 


    De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:

    • - Beschadigd is of slijtage vertoond.
    • - Gedragen is (buiten het normale passen om). 
    • - Je hebt getracht een gebrek te herstellen
    • - De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

    Is je retourformulier niet meegeleverd of kwijt?

    Download algemeen Retourformulier >>

    Woont u niet in Nederland?

    België
    Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd. 

    www.bomont.nl/retouren/

    Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour. 

    Duitsland
    Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.

    Bomont Centraal
    Retourenafdeling
    Anodeweg 62
    4338 RA Middelburg

     

  • Indien je de bestelling retour stuurt (dit duurt maximaal 14 werkdagen) dan geeft Bomont je retourzending door aan Afterpay. Vervolgens ontvang je van Afterpay automatisch een nieuw betalingsoverzicht met de nog te betalen (retour)kosten. Het kan gebeuren dat de aangepaste factuur en originele factuur elkaar kruisen, mocht dit langer dan 5 werkdagen duren dan horen wij dat graag.

  • Meest gekozen methode: het pakket wegbrengen bij een DHL Parcelshop (€ 2,95 binnen de Benelux)

    Stop de artikelen terug in dezelfde verpakking en voeg het meegestuurde retourformulier toe in jouw pakket. Ga naar www.bomont.nl/retouren/ om je retourlabel aan te maken. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we je om het label zelf te printen en op je retourpakket te plakken. Je ontvangt dan een verzendbewijs via de email. Bewaar dit zorgvuldig. De retourkosten verrekenen we automatisch met het terug te betalen bedrag.

    Invultips: Vul bij gewicht 1 in en bij formaat kies dan voor JA.

    Indien u geen retourlabel kunt printen, kunt u onderstaande procedure volgen. (niet mogelijk bij alle DHL punten)

    Geef bij het DHL service punt aan dat het pakket naar Bomont verstuurd moet worden. Je ontvangt dan een verzendbewijs. Bewaar dit zorgvuldig. De retourkosten verrekenen we automatisch met het terug te betalen bedrag.

    Let op: In verband met de aangescherpte maatregelen, zijn een aantal servicepunten gesloten. 

  • Stuur de artikelen terug in dezelfde verpakking en voeg het meegestuurde retourformulier toe in jouw pakket. Ga naar www.bomont.nl/retouren/ om je retourlabel aan te maken. Omdat niet alle geopende servicepunten de mogelijkheid hebben om een sticker te printen, adviseren we je om het label zelf te printen en op je retourpakket te plakken.

  • Ondanks onze uiterste zorg en controle kan er helaas wel eens iets misgaan. Wij adviseren je daarom om alle artikelen na ontvangst te controleren op beschadigingen of verkeerde leveringen. Mocht dit toch het geval zijn, neem dan contact met onze klantenservice (webshop@bomont.nl of via 0118-586410). Dan zullen we een passende oplossing zoeken en zal je verdere instructies van onze klantenservice medewerkers ontvangen. 

  • Heb je een artikel gekocht en vertoond deze na een bepaalde tijd klachten en kan je redelijkerwijs verwachten dat het artikel na deze periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan?

    In dat geval kun je gebruik maken van jouw recht van reclamatie. Stuur in dit geval een e-mail naar webshop@bomont.nl met een duidelijke beschrijving van de klacht, aankoopgegevens en een foto indien mogelijk. Als de klacht gegrond is, zullen wij indien mogelijk het artikel repareren, vervangen of een andere passende oplossing aanbieden.

    De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: Beschadiging door opzet of nalatigheid; Normale slijtage en/of; Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. In alle gevallen bewaken wij een snelle afhandeling van de klacht.

  • Heb je niet de mogelijkheid om je pakket via DHL te retourneren dan kan je deze ook zelf opsturen naar ons retouradres. Richt het pakket aan: Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg. Het risico van retourneren is voor rekening van de koper, bewaar het verzendbewijs dus zorgvuldig. Wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets mis gaat).

  • Het werkt bijna hetzelfde als retourneren. Het enige verschil is dat je ruilen aanvinkt op het retourformulier en daarachter vul je in tegen welke kleur en maat je het artikel wilt ruilen. 

    Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

    Mocht het gewenste artikel toch onverhoopt niet voorradig zijn dan zullen wij het verschuldigde bedrag terugstorten via de betaalmethode die je gebruikt hebt voor het plaatsen van je bestelling. 

  • Geef jouw retourpakket gemakkelijk af in één van onze winkels. Je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk de openingstijden van onze winkels hier

  • Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan mag je bij ons uiteraard je artikel retourneren.

    Woon je niet in Nederland?

    Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren. Beschik je niet meer over het retourformulier? Neem dan contact op met onze klantenservice of download het Algemeen Herroepingsformulier.

    België
    Je kunt het pakket retourneren via een punt van Bpost met de onderstaande link. DHL vraagt om afmetingen, voor een juiste afwikkeling hebben wij invultips bijgevoegd.

    www.bomont.nl/retouren/

    Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour.

    Duitsland
    Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres.

    Bomont Centraal
    Retourenafdeling
    Anodeweg 62
    4338 RA Middelburg

    Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is.
    Binnen +/- 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten. Heb je gekozen voor Afterpay? Dan ontvang je 3 dagen na de retourbevestiging een gecorrigeerde factuur in je email.

    Ruilen?

    Indien je hebt aangegeven dat je een artikel wilt omruilen, zullen wij indien voorradig een nieuwe maat/kleur toesturen.

    De artikelen moet in de originele verpakking of een andere gelijkwaardige, stevige verpakking worden geretourneerd. Wanneer je de volledige bestelling retour stuurt heb je recht op terugbetaling van de gemaakte verzendkosten voor de heenzending. Het risico van het retourneren zijn voor rekening van de koper.
    De artikelen worden niet terug genomen indien het artikel:

    Beschadigd is of slijtage vertoond.
    Gedragen is (buiten het normale passen om).
    Je hebt getracht een gebrek te herstellen
    De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

  • Mocht het artikel niet aan je verwachting voldoen, dan kun je het maximaal 30 dagen na leverdatum retourneren (voor SALE artikelen geldt een maximum van 14 dagen na leverdatum). Het bijgevoegde retourformulier dien je volledig ingevuld bij de retourzending toe te voegen waarbij duidelijk aangegeven is welk artikel je waarom wil retourneren.

  • Meest gekozen methode: 2,95 via een DHL servicepoint (binnen de Benelux)

    Je kunt je pakket gemakkelijk en goedkoop retourneren via een DHL Servicepoint voor 2,95 per retourpakket. Dit bedrag verrekenen we automatisch met je retourbedrag (dus je hoeft niets voor te schieten bij het DHL Servicepoint, lekker makkelijk!). Het enige wat je hoeft te doen is het DHL retourlabel uit te printen. Je kunt deze verkrijgen via onderstaande knop. 

    Let op, invultips voor het formulier: Wij adviseren je bij gewicht 1 (KG) in te vullen en kies bij formaat de optie JA. Verstuur s.v.p. alle retouren van 1 bestelling in 1 zending retour. Vind je dichtstbijzijnde DHL servicepoint via deze locator. Is je pakket heel groot en vul je op zaterdag het retourformulier in? Dan komt DHL op dinsdag je pakket ophalen aan huis.

    Retourneren in een filiaal - GRATIS

    Breng jouw retourpakketje gemakkelijk naar één van onze winkels. Je betaalt dan geen retourkosten. Bekijk onze openingstijden hier.

    Zelf opsturen (via PostNL) -  6,95 (indicatie)

    Stuur jouw retour op naar het adres Bomont Retourenafdeling, Anodeweg 62, 4338 RA Middelburg via een PostNL punt bij jou in de buurt

    Let op: wij adviseren je om jouw retourpakket niet per brievenbuspost op te sturen (je ontvangt dan geen bewijs van verzending en het pakket is dan niet te traceren in het geval er iets mis gaat).

  • Op het retourbewijs van DHL staat een zendingsnummer. Je kunt de zending volgen op dhlparcel.nl door het zendingsnummer in te typen bij volg je pakket.

  • Ja, SALE artikelen kun je binnen 14 dagen na levering retourneren, je ontvangt hiervoor gewoon je geld terug. Na ontvangst en controle van de retourzending wordt de terugbetaling verwerkt op dezelfde wijze als waar de bestelling mee betaald is. Binnen +/- 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour kan je de terugbetaling verwachten.

  • Zodra wij jouw retourpakket hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging e-mail waarin wij de retourontvangst bevestigen. Let op in drukke periodes kunnen er soms een aantal dagen tussen het ontvangen en het verwerken van jouw retourpakket zitten.

    Heb je een bevestiging ontvangen van jouw retourzending?

    Dan zullen wij binnen 2-5 werkdagen het verschuldigde bedrag naar je overmaken of zal de factuur in het geval van achteraf betaling worden aangepast. Heb je verzocht om een ruiling dan zullen wij uiteraard zo snel mogelijk het nieuwe artikel naar je toe zenden (je wordt hier via de e-mail van op de hoogte gehouden).

  • Graag willen we je vragen om contact op te nemen met onze Customer Service. Zij helpen je graag verder! 

    Op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur kan je onze Customer Service bereiken op het nummer: 0118-586400 of via webshop@bomont.nl.

Direct antwoord

0118-586400Van ma - vrij van 08.30 - 17.00 uur

webshop@bomont.nl(binnen 2 werkdagen antwoord op je vraag)